OPEN CALL
| PAESAGGI |
Affinities and divergencies

Cuneo, 2nd-3rd of September 2023

The call is open to submit your photography project and enter the festival | PAESAGGI | 2023 which will be held in Cuneo in September!

SEE THE RULES TO PARTECIPATE

SEE THE PARTECIPATION FORM

Observing in order to study, engaging with others in order to better understand, debating in order to get the right meaning of the contemporary European landscape’s sophistication, well beyond the Italian one.

To relate affinities to differences and to bring the points of contact to light just like the breaking points ,regarding the dynamics around the relationship between man and his territory on such a vast geographical chessboard.

This year, during the weekend on the 2nd-3rd of September, we will celebrate POSTER ART tradition in Cuneo, with outdoor banners in public places in the city, which will also host the large number of meetings and bustle of the festival.

We have decided to get out of the galleries and museums and go out to rediscover and make people find unusual
places in our city as well as its sky and nature.

Your project, and the completed application form, must be sent by June 25th!


OPEN CALL
| PAESAGGI |
Affinità e divergenze

É aperta la call per sottoporre il proprio progetto fotografico e partecipare all’edizione del festival | PAESAGGI | del 2023 che si terrà a Cuneo a settembre!

GUARDA IL DECALOGO

GUARDA IL MODULO

Ci interessa osservare per studiare, confrontarci per comprendere, discutere per cercare di interpretare le complessità del paesaggio contemporaneo Europeo ben oltre a quello italiano.

Per mettere in relazione le affinità con le divergenze, e per portare alla luce i punti di contatto esattamente come quelli di rottura, circa le dinamiche che animano il rapporto fra l’uomo e il proprio territorio su uno scacchiere geografico così vasto.

Quest’anno, durante il week end del 2-3 Settembre celebreremo a Cuneo la tradizione della POSTER ART, con affissioni esterne nei luoghi pubblici della città, che ospiteranno anche i numerosi incontri ed attività del festival.

Abbiamo deciso di avere voglia di uscire dalle gallerie e dai musei per riscoprire e far scoprire luoghi insoliti della nostra città oltre che il suo cielo e la sua natura.

Il tuo progetto, insieme al modulo di partecipazione compilato, vanno inviati entro il 15 giugno!

Using Format